אחרי כמעט 9 עשורים, בהם החברה הייתה מזוהה עם ביצים איכותיות, "ביצי תנובה", מגדלים וקמעונאים מספרים כי קיבלו הודעה על כוונת החברה לצאת מתחום הביצים, בין היתר בשל התחרות של רשתות השיווק, המשווקות ביצים תחת המותג הפרטי. "עצוב אם זה ייקרה – 'ביצת תנובה' היא חלק מהתרבות הישראלית", אומר אחד המגדלים
בתמונה: חלקאי עם ארגז תנובה, שנות החמישים (צילום: משה גרוס / ארכיון המשפחה)
סוף תקופה? אחרי תשעה עשורים בהם הביצים של החברה היו מוצר בכל בית בישראל, חברת תנובה שוקלת לצאת מהפעילות בתחום הביצים שלה
לולנים מספרים כי תנובה הודיעה להם כי ההסכם שלהם עומד להסתיים. מדובר, על פי הנראה, בתהליך שייעשה בהדרגה, על מנת שלא לפגוע בלולנים ולתת להם מספיק זמן להיערך. מעבר לשקולים העסקיים. מדובר בסמל הן עבור הלולנים והן עבור הצרכנים.
תנובה הינה אחת המובילות בשוק הביצים בישראל, כאשר נתח השוק שלה עומד כיום על בין 12% ל-14% משוק שעל פי הערכות מגלגל כ-2 מיליארד שקלים בשנה. לדברי מגדלים, נמסר כי הפעילות בתחום הביצים הפסדית, מאחר ומחיר הביצים בישראל מפוקח.
"משאית איסוף הביצים של תנובה היא חלק מהתרבות שלנו כמושבניקים. אני זוכר אותה כילד, בלול הישן של ההורים וכשאני גדלתי והתחלתי לנהל את הלול, היה תורי לשווק להם את התוצרת. המשאית הגיעה ולא משנה מה קורה: גשם, שלג, חמסין או מלחמה. זה חלק מהתרבות, זה משהו נורא ישראלי. אם הפעילות אכן תפסק, יהיה לנו עצוב. נכון, נמשיך לשווק, אבל את תנובה אנחנו אוהבים".
כתבה נרחבת תובא בגיליון הקרוב של עיתון "משק העופות"