דו"ח של משרד החקלאות האמריקאי חושף: יצרני עוף בסין מתאימים עצמם למגמות חדשות בשוק – גידול במכירות עוף מוכן מראש ומוצרים מוכנים לצריכה בקרב חובבי כושר ומסעדות מהירות.
צילום: Image by Joanna Wielgosz from Pixabay
הביקוש לעוף מוכן מראש בסין צפוי לגדול בשנים הקרובות, בעיקר בתחום המזון המוכן מראש ובמוצרים המיועדים לקהל חובבי הכושר, כך עולה מדו"ח עדכני שפרסם משרד החקלאות האמריקאי (USDA). לפי הדו"ח, העוף הלבן, שהינו זול יותר ובעל תכונות טעם מותאמות למגוון רחב של מנות, הופך להיות מרכיב מרכזי בתעשיית המזון המוכן בסין.
אחד הגורמים העיקריים לצמיחה בביקוש הוא מעבר של לקוחות בעלי הכנסה בינונית-נמוכה לארוחות מוכנות במסעדות מהירות ובשרשראות מזון מוזלות. מסעדות אלו, שמשתמשות לרוב במזון מוכן מראש, מעדיפות להשתמש בעוף הלבן בשל עלותו הנמוכה ויכולת ההשתלבות שלו במנות מגוונות. הדבר מאפשר להן להציע שירות מהיר וטעם אחיד בסטנדרט גבוה.
בנוסף, בשוק הסיני הולכת וגוברת הפופולריות של מוצרים מוכנים לאכילה המיועדים לקהל חובבי הכושר. המוצרים, המיוצרים מעוף לבן דל שומן וזול יחסית, כוללים חזה עוף ארוז בוואקום שניתן לצרוך ישירות או לשלב במנות כמו סלטים וסנדוויצ'ים. אף שמדובר בקטגוריה קטנה יחסית, הדו"ח מדגיש כי המגמה נמצאת בעלייה משמעותית.
לאור המגמות הללו, יצרני עוף גדולים בסין מקימים קווי ייצור חדשים למזון מוכן מראש, כדי לעמוד בביקוש ההולך וגובר ולנצל את הפוטנציאל הכלכלי בשוק הצומח. עם זאת, הדו"ח מציין כי מעבר לסקטורים של מסעדות מהירות ומוצרי כושר, לא צפוי גידול משמעותי בצריכת עוף לבן בשאר תחומי ההסעדה או בארוחות ביתיות בשנת 2025.
הדו"ח מדגיש כי המגמות הללו משקפות שינוי מהותי בשוק המזון המוכן בסין, עם יותר ויותר יצרנים המתאימים את קווי הייצור שלהם לצרכים החדשים. עבור יצרני עוף ועסקים בתחום המזון, מדובר בהזדמנות לגוון את המוצרים ולהציע פתרונות שמותאמים לסגנון החיים העמוס והבריאותי של הצרכן הסיני המודרני.