כנס מקוון למגדלי עופות של צמח תערובות

כנס מקוון ראשון למגדלי עופות ביוזמת ‘צמח תערובות’ וחברת ‘עוף טוב’: “לאחר מספר שנים של מחירי חומרי גלם נמוכים בענף, אנו עדים לנסיקה דרמטית של מחירי הסחורות בעולם”, אמר עומר לביא, מנכ”ל צמח תערובות

מאת: דני בלר
צילום: תקשורות – יעל שביט

הצלחה לכנס המקוון הראשון למגדלי בעלי הכנף, של חברת ‘צמח תערובות’ ו- ‘עוף טוב’. כנסי המגדלים של שתי החברות מתקיימים כמסורת מספר פעמים בשנה באולמות, אך עקב ההנחיות התקיים השנה הכנס בפלטפורמה דיגיטלית בהשתתפות עשרות משתתפים: מגדלי פטם, הודים, מדריכים ואנשי מחקר ופיתוח.

עומר לביא, מנכ”ל ‘צמח תערובות’, פרש בפני המשתתפים את הפעילות הענפה של ‘צמח תערובות’ על תחומיו המגוונים, לשנת 2020 החולפת וחזון הפעילות לשנת 2021 הנכנסת. לדבריו: “לאחר מספר שנים של מחירי חמרי גלם נמוכים בענף, אנו עדים לנסיקה דרמטית של מחירי הסחורות בעולם, המביאה את המחירים להיות מהגבוהים ביותר בשבע השנים האחרונות. בין הסיבות לנסיקת המחירים ניתן למנות את העיקריות שבהן: רכישות חסרות תקדים של חומרי גלם על ידי הסינים, יציאה של סין ממשבר שפעת החזירים שפקד אותה בשנתיים האחרונות, פגעי מזג אוויר בדרום אמריקה לאחר הזריעה, שביתות בנמלי ארגנטינה, ירידה חדה במלאי הסויה והתירס בעולם, דולר חלש בעולם ועוד. הגורם “המנחם” המאפשר לנו לשמור על רמת מחירים הגיונית הוא שער הדולר הנמוך המאזן את עליית המחירים”. עוד אמר לביא שהציג גם את החזון לשנת 2023: “מפעל ‘צמח תערובות’ מתעתד להגדיל את כושר הייצור של תערובות לחיות המשק ולהרחיב את ייצור המזון לחיות מחמד (כיום בישראל 90% ממזון לחיות מחמד מיובא ורק 10% מיוצר בישראל). בנוסף להגדלת כושר הייצור, אנו מקדמים מצוינות בכל הארגון וממשיכים בפעילות הפיתוח לכניסה לשווקים חדשים. המטרה ששמנו לעצמנו היא העמקת המעורבות של ‘צמח תערובות’ בשרשרת הערך של ייצור המזון בארץ ובעולם” ציין לביא.

רמי אייזיק, מנכ”ל ‘עוף טוב’ אמר בכנס המקוון: “בשנה החולפת התמודד מפעל ‘עוף טוב’, כמו רוב תעשיות המזון בארץ ובעולם, עם משבר הקורונה שסגר את השוק המוסדי. נדרשנו למצוא פתרונות חלופיים. ל- ‘עוף טוב’ יש שליטה רציפה על האיכות והטריות, הישר ‘מהמשק לשולחן’. משחטת ‘עוף טוב’, הינה היחידה בישראל שזכתה ב-תו הירוק. בנוסף, פיתחנו מערך לוגיסטי המאפשר לשפר ולתת שירות טוב יותר ללקוחות והמפיצים. בסופו של דבר מי שמחליט אם מוצרי עוף טוב יהיו על המדפים ובאיזה נפח, הם הצרכנים ברשתות השיווק והחנויות המתמחות”.

מיטל טרזי, סמנכ”לית שיווק ב’עוף טוב’ הציגה בכנס הדיגיטלי את המהלך השיווקי של המוצר החדש צ’ונגו- רצועות שניצל במגוון טעמים. לדבריה: “הצלחת צ’ונגו מוכיחה שניתן לחדש גם בסגמנט רדום ומאופק כמו שניצלים קפואים. הצלחת צ’ונגו הינה קודם כל בשל טעמו המצוין ובזמינותו לצריכה. גודל המנות ואפשרויות הגיוון בטעמים הופכים את המוצר לא רק ל- ‘מנה עיקרית’, אלא גם כנשנוש או ארוחה זריזה”. טרזי ציינה עוד, כי המוצר החדש זכה במקום ראשון במבחן טעימה של תכנית חיסכון בערוץ קשת 12, בה שפים בחרו באופן אובייקטיבי בצ’ונגו כשניצל הטעים ביותר.

בסיום הכנס, הציג אלון אייגר, תזונאי בעלי הכנף ב’צמח תערובות’ מחקר חדשני למציאת פתרונות תזונתיים במצבים של חוסר וודאות. בעקבות משבר הקורונה, גבר חוסר הוודאות אצל המגדלים והמחקר שהוצג הציע שיטה תזונתית להתמודד עם מצבים אלו.

את הכנס הנחו דני ברץ מנהל השיווק וטרייסי ויזמן משירות השדה של בעלי הכנף ב- ‘צמח תערובות’.

כתבות נוספות

ענף ההטלה בישראל: העובדות האמיתיות

מאת: מוטי אלקבץ, מזכיר ארגון מגדלי עופות בישראל בשבועות האחרונים מופצות ידיעות שקריות הנוגעות לענף הטלה. חלק מהעיתונאים לא טורחים לבדוק את העובדות האמיתיות וחלקם