'לולו'  – תרנגולת חופש גלילית

השמועה על מותג עוף חדש על המדף סקרנה אותי וגרמה לי לחפש מי ומה עומד מאחורי מיזם העוף המדובר. דרך טלפון של שרות הלקוחות הגעתי אל שלמה שיין איש שיווק ומכירות ואביחי מדמוני חקלאי מגדל עופות

חזי כהן
צילומים: באדיבות חברת "לולו" / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א'

רקע
בעולם מגדלים ומשווקים תרנגולות מזנים שונים בשיטות גידול ותנאי גידול מגוונים. ניתן למצוא את העוף התעשייתי המוכר לנו שטופח לגדול בקצב מהיר, בלולי ענק ובגידול אינטנסיבי. העוף הזה מספק פתרון לדרישה ולצורך לספק מזון ברמה עממית במחיר השווה לכל נפש.

במקביל קיימים זני תרנגולות ברמת פרימיום, הגדלות בשיטת SLOW GROW, כלומר גידול איטי. קיימות הגדרות מוקפדות ומפוקחות בתחום קטגוריה זו. משך וקצב הגידול, צפיפות למטר ועוד. מוצר זה פונה לקהל יעד שמחפש משהו אחר. חשובים לו רווחת העוף, תנאי גידולו, התזונה שלו, וכמובן טעמו של העוף בסופו של דבר על הצלחת אחרי הבישול. עלויות הגידול של התרנגולת מסוג זה גבוהות יותר ולכן מחיר המוצר הסופי לצרכן גבוה גם הוא יחסית. נישה זו גדלה בעולם המערבי (בעולם השלישי זה קיים בכל חצר של בית).

קיימים בעולם גם עופות המשתייכים לפלח הסופר פרמיום. אלה זנים ייחודים המשויכים לאזורי גידול ספציפיים ומסורות גידול מקומיות. הם יקרים לאין שיעור משאר הקיים בשוק ומיועדים לאניני טעם ומסעדנים אשר היוקרה והמוניטין משחקת אצלם תפקיד לא פחות חשוב.

אביחי: "'לולו' הוא שם המותג של תרנגולת מזן חדש בישראל, בשם 'נחשון'. הזן טופח במשך שנים כאן בישראל. הוא שונה לחלוטין מן הזנים המשמשים את תעשיית הפטם כיום בארץ".

שלמה: "מטרת המיזם היא להציע לצרכני העוף בישראל מוצר ברמת פרימיום, אחרת מן הקיים."

עוף ''לולו''
עוף "לולו"

 הסיפור מאחורי 'לולו תרנגולת גלילית'
"בקשות חוזרות של בעלי עניין בתחום ההסעדה בישראל למוצר עוף אחר, שיספק אלטרנטיבה לחומר גלם הקיים גרמה לנו לפעול ליצור מענה מתאים. הזן "נחשון", טיפוח ישראלי כחול לבן, מבוסס בין השאר על שיטת הגידול האיטי, עד כ- 70 ימי גידול. לאחר סדרת ניסיונות הצלחנו לספק דוגמאות למספר שפים ומסעדנים מן המובילים בארץ. תגובותיהם הנלהבות של שפים ובעלי מקצוע גרמו לנו להבין ולהאמין שיש כאן מוצר שיכול להוות פריצת דרך ממשית לחוויה הקולינרית בארץ".


"בקשות חוזרות של בעלי עניין בתחום ההסעדה בישראל למוצר עוף אחר, שיספק אלטרנטיבה לחומר גלם הקיים גרמה לנו לפעול ליצור מענה מתאים. הזן "נחשון", טיפוח ישראלי כחול לבן, מבוסס בין השאר על שיטת הגידול האיטי, עד כ- 70 ימי גידול"


המותג,"לולו תרנגולת חופש גלילת"

שלמה שיין, עוסק זה שנים רבות בתחום השיווק והקולינריה בארץ. הוא המנוע והיזם מאחורי המותג "לולו תרנגולת חופש גלילית".

אביחי מדמוני מגדל עופות ברמת הגולן, מלווה מקצועי של תחום הגידול בפועל. בניית פרוטוקול גידול, איסוף נתוני ביצוע מקצועיים וכלכליים של המיזם.

ד"ר ליאור כהן וטרינר, יזם ופרוייקטור מטעם זן "נחשון", דרכו נחשפנו ליתרונותיו והתאמתו של העוף למיזם.

"לולו תרנגולת חופש גלילית" מזן 'נחשון' טופחה במהלך השנים האחרונות באלונים.

אביחי מספר על הגידול: "הגידול האיטי ובתנאים של רווחה, מונע סטרס רב. העוף בריא יותר, התמותות נמוכות וקיים איזון נכון בהתפתחות השריר, השלד והלב. העוף מתמודד בקלות עם מזג אויר קיצון, חום וקור. העופות מאוד פעילים ואינם רובצים במהלך שעות היום. אחוזי פסילות משחטה נמוכים משמעותית מהמקובל בעופות הנפוצים בשוק."

עוף ''לולו'' קל רגליים
עוף "לולו" קל רגליים

האם ניתן לזהות שהעוף באמת אחר?

אביחי: "בהחלט כן. 'לולו' בגידול ארוך ואיטי נראית מעט שונה במבנה הגוף. החזה מעט קטן יותר העוף גבוה יותר. כל מגדל עופות שיכנס ללול בו אנו מגדלים יזהה שמדובר במשהו אחר. התפוקות מעט נמוכות בהשוואה לזנים המתועשים הגדלים בארץ".

"'לולו' מביאה משהו חדש לצרכן הישראלי בתחום בשר העוף, ומהווה הזדמנות לפיתוח פלח שוק חדש במשק העופות בישראל.  שפים ומסעדנים אוהבים את המוצר החדש, את טיב הבשר ואת טעמו. הם חזרו להציע בשר עוף בתפריטיהם, ואינם מפסיקים לכתוב ולשבח את 'לולו' בפוסטים אין ספור באתרים שלהם ברשתות החברתיות. קיימת תחושה שמשהו חדש, שונה וטוב קורה בשוק בשר העוף בישראל. מעין 'משאלת לב' שסוף סוף מתממשת באמת".

התנהגות טבעית  בלול
התנהגות טבעית בלול

המגדלים הם הבסיס של כל המיזם. בלעדיהם כל המיזם הזה לא היה יוצא אל הפועל! לא קל לאתר מגדלים שיסכימו לשתף איתנו פעולה ולגדל להקות של 'לולו'. זאת, למרות ספקנותם וזיכרונות מרים מניסיונות דומים בעבר, הם מסכימים כיום להעמיד לרשותנו את אמצעי היצור שלהם לגידול ארוך משמעותית מן הקיים, ולהיכנס איתנו להרפתקה עסקית כזו.
אנו לומדים יחד את הגידול, כל מדגר הוא תצפית, נעשים תיקונים ודיוקים על מנת לצאת עם מוצר ייחודי, מדויק, ומתגמל. אין ספק שבזכות המגדלים אנו מצליחים להוציא לשוק כיום באופן מסודר תרנגולות "לולו".

"מכון התערובת "צמח תערובות" ספק המזון שלנו נרתם גם הוא למשימה.  הם משתפים פעולה ומיצרים עבור 'לולו' חליפות מזון ייחודיות על פי דרישה והתאמה תזונאית מדויקת לצורכי העוף ובידולו".

שלמה: "'לולו' שלנו הפכה ל"כוכבת" במדפים של קצביות ומעדניות נבחרות ברחבי הארץ, בתפריטים של מסעדות נחשבות ובמטבחים של חובבי קולינריה ובלוגרים בעלי תורים של בישול ותרבות האוכל".

כתבות נוספות