אושרו התקנות השומרות את התכנון בענף הלול

אוסטרליה: ניתן להחזיק מטילות בכלובים עד 2036

מטיוטת הדו"ח שיצא מהוועדה לקביעת הנחיות ותקנים לרווחת בעלי חיים באוסטרליה, נמצא, כי הוועדה המליצה על אפשרות החזקת עופות מטילות בכלובים עד שנת 2036 . זה מוקדם יותר מ -10 שנים ממה שדרשה התעשייה.

מאת: חזי כהן
צילום: דני בלר

למרות שחלק מהחברות כבר עברו לביצים מעופות נטולי כלובים, רשתות שיווק ומרכולים גדולים ממשיכים למכור ביצים "מעורבות" (גם מכלובים וגם מנטולי כלובים). למרות שההמלצות צפויות להתמודד עם התנגדות מצד כמה חקלאים, אחרים אומרים כי הם באיחור.

מדינת ניו סאות 'ויילס היא היצרנית הגדולה ביותר של ביצי תרנגולות בכלובים, וכ- ⅓ מחוות גידול העופות להטלה באוסטרליה נמצאות במדינה זו. פוליטיקאים ואנשי ציבור ממדינה זו, מברכים על המהלך כ"צעד בכיוון הנכון". הם מצינים שהמעבר צריך להתרחש מהר יותר, "התעשייה אינה זקוקה עד 15 שנים כדי לעבור לביצים נטולי כלובים
במבט עולמי, נמצא כי אוסטרליה היא מדינה חריגה בתחום רווחת העוף. באירופה, במדינות ה- OECD 30 מדינות מתוך36 הוציאו את כלובי הסוללה או שנמצאים בתהליך הוצאה. ניו זילנד תסיים את הוצאת הכלובים בסוף שנת 2022.

לפי נתונים של משרד החקלאות האוסטרלי, חלה ירידה משמעותית בביקוש לביצים מלולי סוללות וכלובים. יותר ממחצית הביצים שנמכרות בחנויות המכולת, הינן מלולים נטולי כלובים. תעשיית הביצים (בישול עיבוד ביצים) עדיין משתמשים בשיעור גבוה של ביצי כלובים

לאחר אישור ההמלצות של הוועדה, יהיה על מחלקות החקלאות הממלכתיות (משרד החקלאות) להפוך את התקנים החדשים לתקנות מבוססות מדינה.

 

כתבות נוספות