בשעה טובה: הסתיים סכסוך העבודה של הפקחים הווטרינריים

צילום המחשה: Image by Darko Stojanovic from Pixabay 

בשעה טובה, הסתיים לאחרונה סכסוך העבודה של הפקחים הווטרינריים, אחרי שבחודשים האחרונים התקיים מו"מ בין הנהלת התאגיד, משרד האוצר, נציגות העובדים והסתדרות העובדים הכללית החדשה. המו"מ ביקש להסדיר את תנאי העסקתם של כלל הרופאים הווטרינרים והפקחים המועסקים במסגרתו, אף שחלקם כבר כפופים להסכמים קיבוציים עמם עברו לתאגיד.

המשבר הגיע לשיא כאשר לפני שבועיים, עשרות פקחים וטרינריים דיווחו על תחלואה והיה חשש למחסור בעופות בשווקים, כתוצאה מכך.

בתגובה הנהלת התאגיד לפיקוח וטרינרי פנתה לעובדים: "ככל שהתחלואה תמשך ותגבר, התאגיד ישקול את צעדיו ויבחן שימוש בכלים העומדים לרשותו, כל זאת על מנת שלא לפגוע בפעילות החיונית שלו בשמירה על בריאות הציבור – אנו קוראים לכולם להתעשת, להפסיק את מפגני הכח הציניים הגורמים לפגיעה מיותרת במשק ובציבור ולחזור לשיח הבונה במטרה לסכם ולחתום בהקדם על הסכם עבודה קיבוצי". למעלה מ-45 פקחים וטרינריים המועסקים באמצעות התאגיד לפיקוח וטרינרי דיווחו על מחלה שמנעה מהם להגיע למשחטות. כתוצאה מכך, היה חשש כי משחטות בכל רחבי הארץ, לא יוכלו לתפקד וצפוי מחסור חריף בעוף טרי.

התאגיד לפיקוח וטרינרי החל פעולתו בחודש מרץ 2020 מכח החוק, וזאת במסגרת רפורמה מקיפה בתחום המזון בישראל ומתוך מטרה לייצר סטנדרט גבוה, אחיד ובלתי תלוי של פיקוח וטרינרי אובייקטיבי על כל המוצרים מן החי הנצרכים בישראל. ללא הפיקוח מפעלי הבשר אינם רשאים להמשיך בפעילות.

כחלק מאסדרת הפעילות, בחודשים האחרונים מתקיים מו"מ בין הנהלת התאגיד, משרד האוצר, נציגות העובדים והסתדרות העובדים הכללית החדשה להסדיר את תנאי העסקתם של כלל הרופאים הווטרינרים והפקחים המועסקים במסגרתו, אף שחלקם כבר כפופים להסכמים קיבוציים עמם עברו לתאגיד. המו"מ נמצא בשלבים מתקדמים, כאשר הצדדים כבר הגיעו להסכמות עקרוניות והחליפו ביניהם טיוטות של ההסכם הקיבוצי.

בימים אלה הסתיים סכסוך העבודה של הפקחים הווטרינריים והם חזרו לעבודה מיידית במשחטות ובמפעלי בשר. במו"מ שנערך בין הנהלת התאגיד לפיקוח וטרינרי, וועד העובדים והסתדרות המעו"ף, התקבלו הסכמות בנוגע לענייני רווחת העובדים ולהסכם הקיבוצי עם עובדי התאגיד. ההסכמות יועברו לאישור הממונה על השכר באוצר.

 

כתבות נוספות