הפגנת הזעם של הלולנים: "תכנית ההתנתקות של בנט מההתיישבות יצאה לדרך, ואנחנו נצא למאבק נגדו"

מאות חקלאים, יצרני המזון הקיומי מכל רחבי הארץ, בהם לולנים – מפגינים ברגעים אלה (שלישי, 10:00 בבוקר) במושב אביבים, סמוך לגבול לבנון,  כנגד הרפורמה בחקלאות, אשר צפויה לפגוע פגיעה אנושה באלפי משפחות ומשקים חקלאיים
צילום: ליאור אמסלם

צילומים נוספים בכתבה: מושבי הגליל – שומרים על הבית
דני בלר

"לבנט אין מנדט לקבור אלפי משפחות המתפרנסות מחקלאות ולהעביר את ייצור המזון הקיומי לידיים זרות של אוקראינים וטורקים", אומרים לולנים שבאו כבר מוקדם בבוקר לאתר בו נערכת ההפגנה", אומרים לולנים שהגיעו לשטח הכינוס של הפגנת הענק של החקלאים כנגד גזירות האוצר. "מסתבר שלנפתלי בנט אין אומץ להטיל גזירות על טייקונים ויבואנים, אבל הוא מגלה גבורה מול חקלאים הנותנים ביטחון תזונתי ושומרים על גבולות המדינה בכל רחבי הארץ".

וידאו: הרגע הדרמטי בו הלולנים פרצו את גבול הלבנון (צילום: מושבי הגליל – שומרים על הבית / ללא קרדיט / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

 

מאות חקלאים ולולנים הגיעו לשטח הכינוס ומה שהתחיל שהפגנה כואבת, הפך מהר מאוד למפגן של זעם מפני החשש לאבד את הפרנסה והבית. לולנים מספרים כי היו עימותים עם המשטרה. לולנים, אחוזי זעם מפני האסון המתממש, פרצו את גדר הגבול עם הלבנון, כששוטרים מנסים לעצור אותם מהצד הישראלי ואנשי או"ם, מהצד הלבנוני. לבנונים עמדו מנגד, קיללו וגיחכו.

גרליית צילומים: מושבי הגליל – שומרים על הבית / ללא קרדיט / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א'

"לא ניתן יד לביטול התכנון בענף ההטלה. כ-3500 מגדלי הביצים, אשר רובם גרים על גבול הלבנון נמצאים בסכנה מיידית לסגירה של הלולים שלהם, רק בגלל ההחלטה הדורסנית של שר האוצר והחקלאות לעשות רפורמה זריזה, פופוליסטית, מסוכנת ולא מעמיקה בענף תחת חוק ההסדרים. כולם יודעים שלול שנסגר והושקעו בו כספים רבים והשקעות, לא ייפתח שוב! אלפי חקלאים המגדלים פירות וירקות הולכים לסגור את המשק שלהם בגלל רפורמה הרסנית ודורסנית במקום לפתור את כלל שרשרת המזון ופערי התיווך באמצעות רשתות השיווק שגוזלות מהחקלאים".

גלריית צילומים מתוך ההפגנה (צילומים: ליאור אמסלם / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

וידאו: שידור חי מתוך הפגנת הלולנים (קרדיט: דף מטה המושבי הגליל – שומרים על הבית, שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

"השטח בוער והשטח יגיד את דברו. אנו עולים כולנו, מאות חקלאים מכל הענפים, להפגין מחר על גבול לבנון כנגד ביטול התכנון בענף ההטלה ופתיחת ייבוא בלתי מרוסן ובעד שדרוג ענף ההטלה במתווה שאושר ולא ייושם״. עוד מוסרים מההנהגה כי ״התבצרות משרד החקלאות בעמדתו לבטל את התכנון בענף ההטלה תחת חוק ההסדרים לא מאפשרת הידברות ומשמעה המשך המאבק״.

 

אם תוכנית משרד האוצר והחקלאות תצא אל הפועל, אלפי עובדים יצטרפו למעגל האבטלה בקו העימות וובעוטף עזה. בנוסף, מחיר הביצים לא רק שלא יירד, אלא ייקבע על ידי גורמים זרים, שעלולים להפסיק את האספקה מכל מיני סיבות – מלחמה, משבר פוליטי, בריאותי או אירוע בטחוני. הלולנים, כמו כלל חקלאי ישראל, מזהירים מפני מצב בו ביטחון המזון של אזרחי ישראל יהיה בידי מדינות זרות.

גלריית תמונות מתוך ההפגנה (צילום: ליאור אמסלם / שימוש הוגן על פי סעיף 27 א')

כתבות נוספות