זה מה שיקבלו הפורשים מענף הלול: וועדת הכלכלה אישרה את תקנות מועצת הלול

וועדת הכלכלה אישרה את מתווה הפיצוי ללולנים המבקשים לצאת מהענף
צילום המחשה: דני בלר

אושרה בוועדת הכלכלה הצעת תקנות המועצה לענף הלול (פיצוי לבעלי מכסות אישיות לייצור ביצי מאכל).  הוועדה אישרה את תקנות מועצת הלול, העוסקות בפיצוי למגדלי הביצים המבקשים לצאת מהענף.

על פי ההצעה שאושרה, הפיצוי יעמוד על 1.62 שקלים לביצה למגדלים הוותיקים, במקום ההצעה המקורית של משרד החקלאות ל-1.5 שקלים. לפני כחודש החלה וועדת הכלכלה לדון בתקנות, ובדיון ביקש היו"ר ביטן להעלות את הפיצוי שניתן לחקלאים מ-1.5 שקלים לביצה ל-1.8 שקלים.

בעקבות התנגדות משרד האוצר התקיים דיון מחדש, בו הודיע היו"ר ביטן כי הגיע לסיכום והפיצוי לביצה יעמוד על 1.62 שקלים, מבלי להגדיל את הסכום הכולל של הפיצוי לכלל המגדלים. לדברי היו"ר ביטן הוא יפעל מול האוצר במידה והשינוי ידרוש תקציב נוסף. עוד נקבע בתקנות, כי יינתן פיצוי של 75 אגורות לביצה למי שקיבל מכסה לראשונה משנת 2014.

סכום הפיצוי הכולל לא יעלה על 150 מיליון שקל, כאשר המדינה תשלם מתוכו 100 מיליון שקלים, והתשלום בגין המכסות שייפדו ויוצאו לענף בתהליך מכרזי ישמשו להגדלת הפיצוי בסכום של עד 50 מיליון שקלים נוספים. הפיצוי לכל מגדל יוגבל לעד שני מיליון ביצים – שהם 3 מיליון ₪. בנוסף נקבע כי תינתן קדימות למגדלים בני 67 ומעלה. תודה למוטי אלקבץ מנכ"ל ארגון מגדלי עופות ולמולי לויט מנכ"ל מועצת הלול שהובילו ביחד עם משרד החקלאות את גיבוש התקנות .

כתבות נוספות

מנהל אגף המשק החקלאי בתנועת המושבים, יוני דמרי בדיון בועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בכנסת בנושא מתנדבים בחקלאות וירידה במימון הממשלתי בחקלאות בנגב ובגליל:

״החקלאים בצפון מסכנים את חייהם יום יום שעה שעה. קיימת חשיבות גדולה מאוד להמשיך ולהבטיח את ביטחון המזון של מדינת ישראל ולתחזק את הרצף התפקודי

קרא עוד