מערך הכשרות הגדול בארה"ב: בשר העוף המתורבת – כשר למהדרין

מערך כשרות ה-OU קבע כי תאי העוף המתורבת של חברת "סופרמיט" עומדים בתקני כשרות מהדרין.  חברת סופרמיט (Supermeat) הישראלית מפתחת בשר סינטטי המיוצר במעבדה מתוך תאים בדידים ולא כרוך בהרג בעלי חיים. ההערכת היא כי בעוד כשני עשורים, הבשר המתורבת יהווה נתח נכבד מהתצרוכת העולמית. מדובר בפתרון שהוא כורח המציאות, בעקבות השינויים האקלימיים

בצילום: בשר עוף – קרדיט: Erik Mclean / PEXELS

מערך כשרות ה-OU הינו ארגון הכשרות הגדול בעולם. בשמו המלא הוא נקרא Union of Orthodox Jewish Congregations of America, מהגדולים והוותיקים בארגוני היהודים האורתודוקסים הפועלים בארצות הברית. הוא נודע בעיקר בזכות מתן הכשרות שלו, הנחשבת לאמינה בצפון אמריקה. הארגון תומך ברשת בתי כנסת, תוכניות לבני נוער, תוכניות לנכים ועוד. לארגון שלוחה בישראל ובעבר הייתה שלוחה באוקראינה. בתי הכנסת של הארגון ורבניהם נמנים ברובם על הזרם המכונה "אורתודוקסיה מודרנית".

מדובר בארגון ותיק: הוא הוקם ב-1898 על ידי רבני בית המדרש לרבנים באמריקה. בעקבות כניסתו של שניאור זלמן שכטר לתפקיד נשיא בית המדרש בשנת 1902 קיבל בית המדרש צביון קונסרבטיבי ונוצר פילוג בין הארגונים. עם זאת, עדיין היו קשרים עם בית המדרש לרבנים עד שנות ה-50. בשנת 1949 פסק בית הדין הקונסרבטיבי שמותר ליהודים לנסוע בשבת לבית הכנסת ובעקבות החלטה זו נוצר חילוק ברור בין הקונסרבטיבים והאורתודוקסים. פילוג זה גרם לקהילות אורתודוקסיות רבות להצטרף לארגון ה-OU עקב רצונן להיות מאוגדות תחת ארגון אורתודוקסי גדול.

ל-OU שלוחה בישראל אשר תחת חסותה פועלים מספר מפעלים חינוכיים. בניין המרכז הישראלי של ה-OU נמצא ברחוב קרן היסוד בירושלים. נשיא המרכז הוא צבי סנד והמנכ"ל הוא אבי ברמן. בין הפרויקטים של המרכז הישראלי:

כאמור, הארגון קבע כי תהליך הגידול המבוקר של תרביות קווי העוף של חברת סופרמיט – SuperMeat, עומד באמות המידה להכשר מהדרין.  ההכרה של מערך כשרות ה-OU מגיעה לאחר סדרה של דיונים הלכתיים מעמיקים וסקירות מדעיות .

 

כתבות נוספות