עידכון מיום עיון בנושא רגולציה בתחום בעלי כנף

ביום שלישי השבוע נערך יום עיון בנושא רגולציה ואקטואליה לתחום בעלי כנף. המפגש נערך בזום. את היום ארגנו שאדי בליק, מדריך גידול עופות וטל נירל, רכזת ארגונית.

אורי צוק בר, סמנכ"ל החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה מסר עדכונים בנושא מס רכוש בזמן מלחמה.

בין היתר, אמר:

"הימים פה לא פשוטים וקשים ובאמת אני רוצה לחזק את כל החקלאים וגם בצפון וגם בדרום שעדיין אמנם יותר שקט כרגע שם, אבל גם לא פשוט וכל מה שעברנו בחודשים האלה העמיד אתגרים עצומים לישראל. גאווה שלנו באמת כמשרד וכאזרחי במדינה, היכולת של המגדלים להמשיך ולעמוד על המשמר ולהמשיך לייצר קוצרת. אז באמת כבוד לחקלאים. אתם אה וביקשתם ממני שאני אגיד כמה מילים על נושא הפיצויים.

בינואר סיכמנו עם רשות המסים במסגרת הדיונים והמשא ומתן על מסלולים נורמטיביים לחקלאים שנמצאים באזור הצפון והדרום, באזורי הספר שמוגדרים, שזה אפס עד שבע קילומטר בבדרום, יש גם התייחסות לשבע עד עשרים קילומטרים אבל היא קצת שונה.

בטווח אפס עד תשע ק"מ בצפון אלה האזורים שמגיע בהם פיצוי במסגרת מס רכוש. זה  נזק ממשי, הפיצוי הוא על  הוצאות גם ישירות וגם עקיפות של הלולים ביישובים המפונים בלבד, היתר צריכים להגיש תביעה במסלול האדום הנקודתי, אם מישהו ספציפית נפגע. אבל ביישובים המפונים עשינו סיכום שנותן את  העקרונות ואת שיטת העבודה של מס רכוש, במסגרתו אפשר יחסית בקלות להתקדם בהגשת התביעה".

"ינשם כמה דגשים שהם מאוד חשובים: אחד – בשביל לקבל פיצויים, חייבים להגיש תביעה באתר של מס רכוש.  במסלול האדום האדום צריך לציין בהערות שזה לפי הסיכום הנורמטיבי ליישובים המפונים. יש שם בעצם כמה אלמנטים לפיצוי. האלמנט הראשון מתייחס שהמשיך  לייצר. מי שלא סגר את הלול ולא הפסיק לייצר וזה רוב המגדלים. רוב המגדלים פעלו כך ובזכות זה יש גם ביצים במדינת ישראל. רוב המגדלים ממשיכים לגדל, ממשיכים לשווק, ויש לנו פה סוג אחד של פיצוי, זה פיצוי על עצם המאמץ וההוצאה המיוחדת בשביל להגיע לשטח ולאסוף את הביצים ולטפל בלול".

"סיכמנו על מענק של ארבעת אלפים שקלים לכל חודש מאוקטובר ועד ינואר, מפברואר והלאה עוד לא סוכם הסכום, אבל יהיה גם פיצוי מפברואר והלאה כל עוד היישובים מפונים. בזה מדובר, זה רלוונטי לשלוש עשרה היישובים שמפונים, חלקם מהחמש עשרה לאוקטובר וחלקם מהעשרים ושתיים לאוקטובר".

כתבות נוספות